پزشکی و سلامت

ساخت وبلاگ

مردان هم دارای انواع مشکلات دستگاه تناسلی هستند که اگر رسیدگی و درمان نشود می تواند زندگی مشترک و شخصی آن ها را مختل کند و شاید از بین ببرد.

سرطان آلت جنسی و کارسینامو

این مشل آلت جنسی بسیار نادر است و باعث رشد بدخیم در پوست و یا در بافت آلت تناسلی می شود. این بیماری اغلب به عنوان یک توده کوچک، نامنظم و بدون درد و یا زخمی در سر و یا بیضه، شروع می شود، اما معمولا ً رشد می کند و به بقیه آلت می رسد.

بیماری پیرونی ؛ انحنای آلت در حالت نعوظ

مربوط به انحنای آلت در حالت نعوظ است و به دلیل بافت سخت و لیف مانندِ اسکار ایجاد می شود. بیماری پیرونی می تواند سریع یا در ط چند دوره چند ماهه پیشرفت کند.این بیماری نعوظ را دردناک و رابطه جنسی را سخت میکند. 

ناتوانی جنسی و یا ضعف جنسی

به معنای ناتوانی در دستیابی به و حفظ یک فرآیند است که آلت به اندازه کافی برای آمیزش جنسی محکم نیست. 

پریاپیسم

در حقیقت یک مشکل جدی است که در آن حرکت آلت تناسلی به حالت فلاسید باز نمی گردد. این می تواند به شدت دردآور باشد و برای ساعت ها یا حتی در بدترین حالت روزها طول بکشد و ممکن است نیاز به قطع عضو باشد. 

فیموسیس یا پارافیموسیس

شامل وضعیتی است که در آن ختنه گاه بیش از حد محکم است که بر روی بیضه آلت تناسلی کشیده شود و یا در پشت تاج آن گیر کرده باشد.

منبع: http://namnak.com/

 

مطالب مرتبط:

درمان قطعی زگیل تناسلی

زگیل تناسلی مردان

بواسیر و رابطه مقعدی

پزشکی و سلامت...
ما را در سایت پزشکی و سلامت دنبال می کنید

برچسب : بیماری تناسلی ,مشکلات دستگاه تناسلی مردان ,بیماری جنسی, نویسنده : maralmah healthy بازدید : 318 تاريخ : چهارشنبه 25 دی 1398 ساعت: 14:57

عکس کیست مویی ناحیه مقعد

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال برگشت مو به داخل پوست و ایجاد یک سوراخ یا حفره ریز در سطح پوست است که معمولا با چرک و عفونت پر شده است. این بیماری بسیار آزار دهنده است و باعث ایجاد درد و التهاب در ناحیه مقعد می‌شود. محل ایجاد این عارضه مقعدی معمولا در انتهای ستون فقرات و در خط بالای باسن می‌باشد و احتمال بروز آن در نواحی دیگر بدن بسیار پایین است. در این بیماری یک برآمدگی و التهاب غیرعادی روی پوست ناحیه کمر بوجود می‌آید که نتیجه فرو رفتن مو به داخل پوست است و اینگونه به نظر می‌رسد که یک جوش بزرگ در بالای مقعد شما ایجاد شده. ترشح چرک و عفونت بدبو، احساس درد در هنگام نشستن و در برخی موارد عفونت و تب و لرز از نشانه‌های کیست می‌باشد.

همانطور که در عکس کیست مویی مشاهده می‌کنید، ایجاد آبسه‌های عفونی و دردناک و گسترش عفونت و تخریب بافت‌های اطراف مقعد هم از عوارض عدم درمان به موقع این سینوس است. در حال حاضر قطعی‌ترین روش درمان کیست مویی با لیزر و جراحی است که با ایجاد یک برش کوچک روی آن به راحتی تخلیه می شود. البته استفاده از بعضی داروهای مسکن و آنتی بیوتیک در برطرف کردن علائم آزار دهنده سینوس تاثیر زیادی دارد و حتی توصیه می شود که چند روز قبل از عمل برای کنترل عفونت از داروهای آنتی بیوتیک استفاده شود.

هنوز علت اصلی ایجاد سینوس پیلونیدال مشخص نشده، اما طی تحقیقات و تجربیات پزشکان عوامل متعددی در ایجاد این بیماری تاثیر گذارند که شامل ژنتیک، کم تحرکی و نشستن طولانی، اصطکاک و سایش پوست، پوشیدن لباسهای تنگ و نامناسب، وزن بالا، عدم رعایت بهداشت فردی و… می باشند.

شکل ظاهری کیست مویی

مشاهده شکل ظاهری و عکس این سینوس می‌تواند در تشخیص ساده تر آن به شما کمک کند. در تصاویر زیر انواع حاد و مزمن بیماری را مشاهده می‌کنید:

کیست مویی

عفونت کیست مویی

منبع: کلینیک مهنا

پزشکی و سلامت...
ما را در سایت پزشکی و سلامت دنبال می کنید

برچسب : عکس کیست مویی,کیست مویی,شکل ظاهری کیست مویی,کلینیک مهنا, نویسنده : maralmah healthy بازدید : 426 تاريخ : شنبه 14 دی 1398 ساعت: 13:11

دوره پیش از یائسگی جایگاه مهمی در زندگی خانم ها دارد و برخی بر این عقیده هستند که حتی به اندازه خود یائسگی برای خانم ها ایجاد دغدغه و نگرانی می کند. دوره یائسگی یک بخش طبیعی و نرمال از پیری است ، وقتی وارد دهه 40 سالگی خود می شوید، بدن احتمالاً استروژن کمتری تولید خواهد کرد تا زمانی که دیگر پریود نخواهید شد. زمانی که قاعدگی متوقف شود، شما یائسه شدید.علائم یائسگی بسیار شایع هستند.

علائم یائسگی

یائسگی، که بدون مداخله پزشکی اتفاق می افتد، در سه مرحله رخ می دهد:

  • قبل یائسگی
  • یائسگی
  • یائسه بودن 

بسیاری از مردم یائسگی را با قبل یائسگی اشتباه می گیرند.این مرحله زمانی است که یک زن شروع به گذر از یائسگی می کند.

علائم یائسگی

برخی از نشانه های معمول فاز قبل یائسگی، عبارتند از:

_گرگرفتگی

_عرق شبانه

_خشکی واژینال 

در دوران قبل یائسگی، بدن شروع به کم کردن استروژن می کند.این کار تا یک یا دو سال ادامه پیدا می‌کند تا زمانی که سطح هورمون شما به سرعت کاهش یابد.قبل یائسگی می تواند تا 10 سال پیش از یائسگی آغاز شود.

این اتفاق اغلب در دهه 40 سالگی شما آغاز می شود، اما برخی از زنان در دهه 30 سالگی وارد قبل یائسگی می‌شوند. پزشکان مشخص می‌کنند که وقتی برای 12 ماه متوالی پریود نشدید، وارد یائسگی می‌شوید.

پس از آن، شما وارد مرحله یائسه بودن خواهید شد.اگر طی جراحی تخمدانتان را برداشته اید، "ناگهان یائسگی" را تجربه خواهید کرد.براساس بررسی های اخیر انجام شده تقریباً 3/1 از کسانی که تحت تاثیر علائم ناشی از یائسگی مثل خشکی واژینال قرار می گیرند، حتی به دنبال کمک پزشک نمی روند.

 

پزشکی و سلامت...
ما را در سایت پزشکی و سلامت دنبال می کنید

برچسب : یائسگی,یائسگی در زنان,علائم یائسگی, نویسنده : maralmah healthy بازدید : 284 تاريخ : سه شنبه 10 دی 1398 ساعت: 16:58

خبرنامه